¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

ATRIBUCIONS DE L'ARQUITECTE COM A DIRECTOR D'EXECUCIÓ

Ir abajo

ATRIBUCIONS DE L'ARQUITECTE COM A DIRECTOR D'EXECUCIÓ Empty ATRIBUCIONS DE L'ARQUITECTE COM A DIRECTOR D'EXECUCIÓ

Missatge por Josep Maria Dl Mar 31, 2014 3:26 pm

Suposo que molts ja us heu fixat en una de les curiositats d'aquesta llei és la següent:

Segons l'articulat a tota obra d'edificació hi ha d'haver qui faci la funció de:

A) DIRECTOR D'OBRA.

B) DIRECTOR D'EXECUCIÓ

L'articulat estableix també que qualsevol obra d'edificació on un un arquitecte exerceixi la funció de Director d’Obra, la Direcció d’Execució ha de ser (sempre i necessàriament)  exercida per un arquitecte Tècnic, tant si l’obra és de les del grup a) com si és de les del grup b)

Però posem per cas que una obra del grup b) és projectada i dirigida per un enginyer, tal com la llei permet.  

Qui està –en aquest cas- facultat per a fer la Direcció d’Execució?.

La resposta segons la llei és clara.

“Cuando las obras a realizar tengan por objeto la construcción de edificios para los usos indicados en el grupo a) del apartado 1 del artículo 2, la titulación académica y profesional habilitante será la de arquitecto técnico.
Será ésta, asimismo, la titulación habilitante para las obras del grupo b) que fueran dirigidas por arquitectos. En los demás casos la dirección de la ejecución de la obra puede ser desempeñada, indistintamente, por profesionales con la titulación de arquitecto, arquitecto técnico, ingeniero o ingeniero técnico.


És a dir que en aquesta hipòtesi el Director d’Execució pot ser (entre d’altres) un arquitecte.

Però com es menja que si aquesta mateixa obra la projecta un arquitecte la titulació d’arquitecte no sigui suficient per a fer la Direcció d’Execució?

Que ha passat?  En sap o no en sap l’Arquitecte de fer de direcció d’execució?
I sí la mateixa obra projectada i dirigida per un enginyer, un altre enginyer pot fer de director d’execució, perquè aquest mateix enginyer no pot fer-ne quan la mateixa obra és projectada i dirigida per un arquitecte?

Quan va sortir aquesta Llei –al meu entendre- va quedar clar (un cop més) que en aquest mon no es tracta de resoldre res en positiu sinó de repartir el pastís i en aquest repartiment es fan “pactes” com aquest. Per sucar-hi pa.

M’agradaria que finalment totes aquestes incongruències desapareguin i que les lleis no emboliquin la troca.

LA FEINA L’HA DE FER QUI LA SÀPIGA FER, no qui té atribucions. En el món real la feina la fa qui la sap fer!.

Qualsevol professional que sigui responsable i tingui cinc dits de front només fa allò que sap fer, és a dir allò on és competent i no fa el que no sap fer.

Ara que parlem de la Llei de l’Arquitectura em preocupa entre d’altres aspectes.

1r. Què considerarem?.  Que només ha de ser projecte de creació arquitectònica el que signa un arquitecte?. Tant si és del grup a) com si és del grup b) ?.

2n. Les obres d’aquitectura industrial (posem per cas) incloses en el grup b), si són projectades i dirigides per un enginyer, ja no seran de creació arquitectònica?






Annex:

Tipus edificatòris segons la Llei

a) Administrativo, sanitario, religioso, residencial en todas sus formas, docente y cultural.
b) Aeronáutico; agropecuario; de la energía; de la hidráulica; minero; de telecomunicaciones (referido a la ingeniería de las telecomunicaciones); del transporte terrestre, marítimo, fluvial y aéreo; forestal; industrial; naval; de la ingeniería de saneamiento e higiene, y accesorio a las obras de ingeniería y su explotación.
c) Todas las demás edificaciones cuyos usos no estén expresamente relacionados en los grupos anteriores


Projectista

Cuando el proyecto a realizar tenga por objeto la construcción de edificios para los usos indicados en el grupo
a) del apartado 1 del artículo 2, la titulación académica y profesional habilitante será la de arquitecto.
Cuando el proyecto a realizar tenga por objeto la construcción de edificios para los usos indicados en el grupo
b) del apartado 1 del artículo 2, la titulación académica y profesional habilitante, con carácter general, será la de ingeniero, ingeniero técnico o arquitecto y vendrá determinada por las disposiciones legales vigentes para cada profesión, de acuerdo con sus respectivas especialidades y competencias específicas.
Cuando el proyecto a realizar tenga por objeto la construcción
de edificios comprendidos en el grupo
c) del apartado 1 del artículo 2, la titulación académica y profesional habilitante será la de arquitecto, arquitecto técnico, ingeniero o ingeniero técnico y vendrá determinada por las disposiciones legales vigentes para cada profesión, de acuerdo con sus especialidades y competencias específicas.



Director d’Execució.

Cuando las obras a realizar tengan por objeto la construcción de edificios para los usos indicados en el grupo a) del apartado 1 del artículo 2, la titulación académica y profesional habilitante será la de arquitecto técnico. Será ésta, asimismo, la titulación habilitante para las obras del grupo  b) que fueran dirigidas por arquitectos.

En los demás casos la dirección de la ejecución de la obra puede ser desempeñada, indistintamente, por profesionales con la titulación de arquitecto, arquitecto técnico, ingeniero o ingeniero técnico.
Josep Maria
Josep Maria

Missatges : 68
Data d'inscripció : 20/01/2014
Edat : 77
Domicili professional (Municipi) : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum